Seminar
4rd International Seminar “Science-Society-Didactics”
28.04. 2015
Conference Programme
Harmonogram zajęć
Harmonogram zajęć dla specjalności: „Animacja Kultury Przyrodniczej”
II rok Biologia, II rok Ochrona Środowiska
$1. Zastosowanie klasyfikacji organizmów żywych w pracy animatora kultury przyrodniczej - wykład – dr hab. M. Mazur, prof. UP (łącznie oba kierunki)
Termin: 08.12.2014, 15.12.2014
Godzina: 15.00-17.15
Termin: 12.01.2014
Godzina: 15.00-18.00
Sala: 17, ul. Podbrzezie 3
$2. Bioróżnorodność środowisk przyrodniczych jako przestrzeń animacji kultury – wykład – dr hab. M. Mazur, prof. UP (łącznie oba kierunki)
Termin: 19.01.2014
Godzina: 15.00-18.00
Sala: 17, ul. Podbrzezie 3
$3. Interakcje i platformy komunikacyjne, Nauka i społeczeństwo – wykład – dr K. Czerwiec
Termin: 04.12.2014, 11.12.2014, 18.12.2014 (łącznie oba kierunki)
Godzina: 8.00-10.15
Sala: 319N, ul. Podchorążych 2
$4. Popularyzacja wiedzy przyrodniczej – ćwiczenia laboratoryjne – dr E. Rożej-Pabijan
Zajęcia w grupach:
Ochrona Środowiska
Termin: 05.12.2014
Godzina: 10.30-12.45
Termin: 12.12.2014, 19.12.2014
Godzina: 9.00-11.15
Sala: 215N, ul. Podchorążych 2
Biologia
Termin: 05.12.2014
Godzina: 13.00-15.30
Termin: 12.12.2014, 19.12.2014
Godzina: 12.30-15.00
Sala: 215N, ul. Podchorążych 2
5. Wizualizacja zjawisk i procesów przyrodniczych – ćwiczenia laboratoryjne –
dr hab. M. Nodzyńska, dr P. Cieśla
Ochrona środowiska:
Termin: 9.01.2015, Godzina: 14.30 - 18.15
26.01.2015, Godzina: 16.00 - 19.45
Sala: 214N, ul. Podchorążych 2
Biologia:
Termin: 16.01.2015 i 23.01.2015, Godzina: 12.30 – 16.15
Sala: 312N, ul. Podchorążych 2
6. Podstawy debaty naukowej – dr Karolina Czerwiec
Biologia – 3.03.2015, 10.03.2015, 17.03.2015
11.00 – 13.30, s. 213N
Ochrona Środowiska –13.03.2015, 20.03.2015, 27.03.2015
14.30 – 17.00, s. 318N
Ochrona Środowiska, Biologia
Mediacja konfliktów przyrodniczych, wykład – Sala 111N , dr E. Rożej –Pabijan
24.04.2015 – 15.45 – 18.00
15.05.2015 – 15,45 –18.00
18.05.2015 – 18.00 – 20.15
Metodyka obserwacji roślin i zwierząt - zajęcia terenowe 23.05.2015.,
prof. dr hab. M. Mazur
Wyjazd o godz. 8.00, ul. Podbrzezie 3, planowany powrót około godz. 19.00
Ochrona Środowiska
Teatr naukowy – ćw. Sala 210N, dr hab. M. Nodzyńska /dr P. Cieśla
27.04.2015 – 18.00 – 20.15
04.05. 2015 – 18.00 – 20.15
Sporządzanie zbiorów przyrodniczych – ćw. Sala 32, prof. dr hab. M. Mazur
26.05.2015 – 11.45 – 15.30
27.05.2015 – 14.30 – 18.15
Biologia
Teatr naukowy – ćw. Sala 211N, dr hab. Małgorzata Nodzyńska/ dr Paweł Cieśla
27.04.2015 – 18.00 – 20.15
4 .05.2015 – 18.00 – 20.15
ICT i nowe formy komunikacji społecznej – ćw. Sala 214N , dr hab. Małgorzata Nodzyńska/ dr Paweł Cieśla
6.05 .2015 – 14.30 – 18.15
13.05.2014 – 14.30 – 18.15
Oferta pracy w Ogrodzie Doświadczeń
PRACA W OGRODZIE DOŚWIADCZEŃ
Zostań instruktorem w Ogrodzie Doświadczeń!
Praca ciekawa, inspirująca i dająca satysfakcję.
Praca z dziećmi i młodzieżą, podczas weekendów również z dorosłymi.
Praca według indywidualnego grafiku dostosowanego do możliwości pracownika.
Praca od 22 kwietnia do 31 października.
Na zgłoszenia czekamy do piątku, 6 marca - należy przesłać CV na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Po wstępnej selekcji kandydatów zapraszamy na rozmowę i prosimy o zaprezentowanie
dowolnego, przygotowanego wcześniej, eksperymentu.
W przypadku jakichkolwiek pytań proszę o kontakt.
Z poważaniem,
Kierownik Ogrodu Doświadczeń im. St. Lema w Krakowie
dr Rafał Sworst
Studia stacjonarne : I rok Biologia, I rok Ochrona środowiska
W dniu 27.05.2014 roku, o godz.12.30 w sali 110N odbędzie się zebranie I roku Biologii i I roku Ochrony środowiska.
Celem spotkania będzie poinformowanie studentów o nowej specjalności: „Animacja kultury przyrodniczej”, która będzie włączona w tok studiów od października 2014.
Szanowni Państwo,
Instytut Biologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku pracy rozszerza ofertę edukacyjną i uruchamia w roku akademickim 2014/2015 nową specjalność „Animacja kultury przyrodniczej”. Kształcenie w zakresie tej specjalności będą mogli podjąć studenci obecnego I roku kierunku „Biologia” i „Ochrona środowiska” zrekrutowani zgodnie z przyjętymi w projekcie zasadami.
Rosnące z roku na rok zainteresowanie imprezami popularyzującymi wiedzę biologiczną
i przyrodniczą skłonił nas do podjęcia działań związanych z przygotowaniem odpowiedniej kadry młodych przyrodników wyposażonych nie tylko w szeroką wiedzę merytoryczną, ale także umiejętności przekazywania jej różnym grupom odbiorców oraz kształtowania odpowiednich postaw społecznych wobec środowiska, przyrody oraz własnego zdrowia.
Wzorcem dla utworzenia ram kształcenia w zakresie nowej specjalności są przetestowane
i zweryfikowane rozwiązania metodyczne stosowane na Uniwersytecie Burgundzkim w Dijon - uczelni partnerskiej Uniwersytetu Pedagogicznego.
Kształcenie w zakresie specjalności „Animacja kultury przyrodniczej” będzie trwało rok i poza zajęciami tematycznymi obejmie również praktyki. W ramach realizacji projektu Instytut Biologii nawiązał już współpracę z instytucjami państwowymi, pozarządowymi
i prywatnymi:
- Ogród Botaniczny,
- Ojcowski Park Narodowy,
- Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych,
- Fundacja Wspierania Inicjatyw Ekologicznych,
- Muzeum Inżynierii Miejskiej,
- Muzeum Przyrodnicze PAN,
- Młodzieżowy Dom Kultury „Dom Harcerza”,
- Staromiejskie Centrum Kultury,
- Firmy konferencyjno-eventowe: Meeting Maker, Event Manager, Exprofesso
Wierzymy, że zdobycie wykształcenia w zakresie animacji kultury przyrodniczej zwiększy Państwa szanse na uzyskanie zatrudnienia.
Zespół zarządzający projektem
Animator kultury przyrodniczej
Instytut Biologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej
w Krakowie wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku pracy rozszerza swoją ofertę edukacyjną i uruchamia w roku akademickim 2014/2015 nową specjalność „Animacja kultury przyrodniczej”. Wykształcenie w zakresie tej specjalności będą mogli uzyskać studenci studiów stacjonarnych I stopnia kierunków „Biologia” i „Ochrona Środowiska”.
Rosnąca z roku na rok popularność imprez popularyzujących wiedzę, interaktywnych muzeów, wystaw i ogrodów skłonił nas do podjęcia działań związanych z przygotowaniem odpowiedniej kadry młodych przyrodników wyposażonych nie tylko w szeroką wiedzę merytoryczną, ale także umiejętności przekazywania jej różnym grupom odbiorców oraz kształtowania odpowiednich postaw społecznych wobec środowiska, przyrody oraz własnego zdrowia. Wzorcem dla utworzenia ram kształcenia w zakresie nowej specjalności są przetestowane i zweryfikowane rozwiązania metodyczne stosowane na Uniwersytecie Burgundzkim w Dijon - uczelni partnerskiej Uniwersytetu Pedagogicznego. Francuski model kształcenia animatorów kultury przyrodniczej zostanie dostosowany do społecznych realiów Polski.
Animator kultury przyrodniczej poza szeroką wiedzą przyrodniczą powinien wykazywać odpowiednie cechy charakterologiczne i dysponować szerokim zakresem umiejętności społecznych.
W celu jak najlepszego zaplanowania przebiegu kształcenia studentów, w dniu 17 marca 2014 roku odbyło się spotkanie panelowe ekspertów i potencjalnych pracodawców. Udział wzięli przedstawiciele wielu instytucji zainteresowanych współpracą i zatrudnieniem wykształconych animatorów kultury przyrodniczej.